LlegirLlibres.cat
Bloc literari en català. A aquest bloc podràs trobar anàlisis de llibres, tant de... 
Llibres

Mark Zuckerberg i el seu repte de lectura disparen la venda de llibres

El primer llibre ha estat número 1 en vendes
By , on 22 de gener de 2015

El creador de Facebook, Mark Zuckerberg, va llançar el passat 3 de gener el seu repte per 2015: llegir un llibre cada dues setmanes i comentar-ho amb aquells que s’apuntessin al seu club de lectura en Facebook. La gran difusió del seu repte personal, que obria la porta a la resta d’internautes d’arreu del món, ha aconseguit tindre un efecte desbordant.

La pàgina de Facebook ‘A year of Books’ serà la plataforma en la qual Zuckerberg publiqui el llistat de llibres llegits durant aquest 2015, alhora de ser l’espai on la resta de lectors poden comentar les seves impressions. Un cop proposat el repte, es van apuntar a la pàgina de Facebook ‘A year of Books’ milers de persones –fregant ja els 250.000 usuaris– , i anunciant el llibre de l’any: ‘La fi del poder’, de l’analista veneçolà, Moisés Naim.

El primer llibre escollit pel magnat de les xarxes socials ha tingut com a efecte l’augment de les vendes de ‘La fi del poder’. En dos dies es va esgotar en les tendes de Amazon i Barnes & Nobles els exemplars en format físic, mentre que els llibres digitals va ser directe al número 1 en vendes en la categoria Business d’aquestes plataformes mundials. De sobte, Zuckerberg havia fet més com prescriptor de llibres que els centenars d’articles publicats en els llibres de crítica literària.

També fins a Espanya va arribar la seva ona expansiva. El llibre, publicat per l’editorial Debat fa un any i mitjà, va obtenir en els primers quatre dies després de l’anunci més de cent compres digitals; lo qual suposa una xifra altíssima, segons les vendes de ebooks que hi ha al nostre país. Aquest efecte també es va traduir en paper, ja que “les llibreries ens han fet noves comandes i estem reimprimint exemplars”, afegeix el seu edito a Espanya, Miguel Ángel Aguilar. Una sort equiparable a guanyar el gros de la loteria.

Precisament aquestes dades obren noves anàlisis sobre la capacitat de Facebook com conseller de llibres. No obstant això, Aguilar s’ha centrat en les evidències: Zuckerberg te un major poder de convocatòria que altres personatges famosos o les revistes literàries, que arriben a un públic molt més petit que el magnat de Facebook, que actualment compta amb més de 30 milions de seguidors d’arreu del món a la seva pàgina de la xarxa social.

El que és interessant és com en un multimilionari de 30 anys, el seu paper de *prescriptor passa a ser molt més gran que el dels suplements literaris. Ell té 30 milions de seguidors en Facebook i és una audiència global”. Res a veure amb la influència que fins ara tenia una altra gran consellera com la televisiva Oprah Winfrey, l’audiència de la qual era essencialment nord-americana. Facebook és capaç d’arribar a tothom. I això són molts lectors, i és també molts diners.

Facebook incorporarà la venda i recomanació de llibres?

Després del llançament del repte de Zuckerberg va haver-hi algunes crítiques sobre fins a quin punt podria Facebook convertir-se en una referència literària. Una crítica que sona bastant elitista i cega quant a com han canviat els canals d’informació, segons el punt de vista de l’editor Miguel Aguilar. L’editor ha defensat que el creador de Facebook ha escollit com a primer llibre “un assaig sobre la societat al segle XXI, escrit per un veneçolà que té molta força. És un llibre interessant i amb molt nivell”.

No obstant això, els experts ja pronostiquen que el proper pas de Zuckerberg podria ser aprofitar-se de les seves recomanacions per vendre en la pròpia Facebook els llibres triats. Amb això faria competència directa amb el gegant Amazon que, malgrat ser la llibreria online amb majors vendes en format físic i digital, mai ha desenvolupat bé el seu paper de recomanació de llibres. De fet, el seu web segueix sent un contenidor de títols.

Per la seva banda, Aguilar no creu que Zuckerberg vagi a donar aquest pas, ja que “és el repte que s’ha imposat per aquest any i no crec que vagi a més”. Tot i això, no acaba de tancar la porta a un servei de recomanació de llibres per part de Facebook. El que si dóna per descomptat l’editor és que a les editorials de les quals Zuckerberg esculli un llibre els haurà tocat la loteria, mentre que per a alguns suplements i revistes de lectura els suposarà el tancament.

Imatge: TechCrunch

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Mark Zuckerberg i el seu repte de lectura disparen la venda de llibres”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio